ΕΔΡΑ e-learning

Επιστημονικά Άρθρα

Επιστημονικά Άρθρα (63)

Σε αυτή την κατηγορία ο επισκέπτης μπορεί να περιηγηθεί σε άρθρα επιστημονικά και ενημερωτικά σχετικά με το ΠΑΙΔΙ, τις ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ και γενικά την ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ στις μικρές ηλικίες!

Η  μετάβαση από το ασφαλές περιβάλλον του σπιτιού στο νηπιαγωγείο και μετέπειτα στο σχολείο αποτελεί μια κρίσιμη καμπή στη ζωή κάθε ανθρώπου καθώς το παιδί καλείται να αποκτήσει νέους ρόλους (π.χ.μαθητή, φίλου) και νέες δεξιότητες (κοινωνικές, μαθησιακές, γνωστικές).  Ένα σημαντικό εκπαιδευτικό μέλημα κατά την προσχολική και σχολική περίοδο των παιδιών  αποτελεί η διδασκαλία και εκμάθηση της ανάγνωσης, η οποία αποτελεί μια σύνθετη λειτουργική διαδικασία με εμπλεκόμενες νευροφυσιολογικές συνιστώσες. Για να επιτευχθεί και να ενισχυθεί η  αναγνωστική δεξιότητα (παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες και μη) προτείνεται η φωνολογική μέθοδος διδασκαλίας, η οποία έχει ερευνητικά αποδειχθεί  αποτελεσματική(Harrison, 2004):

Πέμπτη, 06 Νοεμβρίου 2014 13:46

Τιμωρία ή Συνέπεια ;

Γράφτηκε από την

            Ο τρόπος χειρισμού της συμπεριφοράς των παιδιών αποτελεί ένα σημαντικό πρόβλημα για πολλούς γονείς. Υπάρχουν συμπεριφορές έντασης και θυμού οι οποίες αναμένονται σε κάποιες ηλικίες, καθώς το παιδί απομακρύνεται από τους σημαίνοντες άλλους σε μία προσπάθεια να ανακαλύψει τον εαυτό του (Erikson, 1963) και άλλες που είναι χειριστικά δείγματα προσέλκυσης της προσοχής (Pronin- Fromberg, 2000˙Κοντοπούλου, 2007). Στην προσπάθεια επίλυσης των προβλημάτων που δημιουργούνται από αυτές, οι γονείς τις περισσότερες φορές καταφεύγουν σην υιοθέτηση τρόπων που αντί να βοηθούν, εντείνουν την αρνητική κατάσταση.

Έχει το παιδί μου μαθησιακές δυσκολίες;Μια ερώτηση – «εφιάλτης» που ταλανίζει στην εποχή μας πολλούς γονείς και τους δημιουργεί μια χιονοστιβάδα αρνητικών συναισθημάτων,άγχους,ακύρωσης της προσωπικότητας και της προσφοράς  τους.Ξεκινώντας τη διερεύνηση αυτού του πολύπλοκου μονοπατιού που ονομάζεται «Μαθησιακές Δυσκολίες», αξίζει να αναφέρουμε πως το φαινόμενο δεν ειναι καινούργιο.Και στο παρελθόν κάποια παιδιά, ανεξάρτητα από το κοινωνικό-οικονομικό επίπεδο, καταγωγή, γλώσσα ή θρησκεία, παρουσίαζαν δυσκολίες στην προφορική γλώσσα, στην ανάγνωση, στη γραφή, στην κατανόηση, παρόλο που σε άλλους τομείς ήταν πολύ έξυπνα και ίσως εξυπνότερα από παιδιά που δεν αντιμετώπιζαν τέτοιου είδους δυσκολίες.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ, Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ, ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥΣ.

Οι μαθησιακές δυσκολίες απασχολούν ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών. Τα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών εστιάζεται συχνά στις δυσκολίες μάθησης που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πολλές φορές αυτοί οι μαθητές χαρακτηρίζονται ως “τεμπέληδες” και ¨αδιάφοροι”. Οι γονείς είναι εκνευρισμένοι αφού τα παιδιά δεν δείχνουν σημαντικές προσπάθειες στις μαθητικές τους υποχρεώσεις και ασχολούνται συνεχώς με τον υπολογιστή ή τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Αυτή η αντίδρασή τους είναι συνέπεια της αδυναμίας που νιώθουν να ανταποκριθούν στις καθημερινές σχολικές τους εργασίες. Οι εργασίες αυτές και τα βιβλία απαιτούν προσοχή, κατανόηση και πολλές πληροφορίες που πρέπει να δοθούν με συγκεκριμένο τρόπο. Αντιθέτως τα ηλεκτρονικά παιχνίδια δεν έχουν πολλές απαιτήσεις και το σπουδαιότερο είναι ότι νιώθουν ικανοποίηση, αφού επιβραβεύονται μέσω των νικών τους, κάτι που δεν συμβαίνει με τα μαθήματά τους καθημερινά. Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι μέρος της φύσης μας και αποτελούν τη μοναδικότητα με την οποία αντιλαμβανόμαστε και μαθαίνουμε τον κόσμο γύρω μας. Για αυτό το λόγο, τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με σχολικό ρατσισμό.

Πέμπτη, 06 Νοεμβρίου 2014 11:22

TEΑCCH & Σχολικό Περιβάλλον

Γράφτηκε από την

Τί είναι το TEΑCCH

ToTEACCHTrainingandeducationofAutisticandRelatedCommunicationHandicappedChildren) είναι ένας πρόγραμμα ειδικής εκπαίδευσης που διαμορφώνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες του αυτιστικού παιδιού και βασίζεται σε γενικές καθοδηγητικές γραμμές.

Η μέθοδος TEACCH βοηθά το παιδί να κατανοήσει τι δραστηριότητες που θα κάνει κατά τη διάρκεια της ημέρας. Το πρόγραμμα έχει διαφορετική μορφή ανάλογα με το παιδί και τις δυνατότητές του και είναι αυστηρά εξατομικευμένο.

Πέμπτη, 11 Σεπτεμβρίου 2014 12:22

Μαμά, μπαμπά, κουδούνι...!

Γράφτηκε από την
Της Σωτηρίας Αγγέλη, Κοινωνική Λειτουργός, Υπεύθυνη του Ψυχοπαιδαγωγικού Κέντρου «ΠΝΟΗ» του Κοινωνικού Φορέa Κ.Σ.Δ.Ε.Ο. «ΕΔΡΑ» σε συνεργασία με τον Δήμο Χαϊδαρίου

Σε λίγες ώρες, το πρώτο κουδούνι θα χτυπήσει για τα μικρά σας αγγελούδια.

Η είσοδος του παιδιού στον παιδικό σταθμό ή στο σχολείο είναι από τις πιο σημαντικές στιγμές της οικογένειας. Το παιδί σας, για πρώτη φορά θα έρθει σ’ επαφή μ’ ένα νέο κοινωνικό περιβάλλον με νέα πρόσωπα, νέους φίλους, νέους κανόνες. Πρώτη λοιπόν επαφή για το παιδί που αφήνει το ασφαλές και προστατευτικό οικογενειακό του περιβάλλον, για να κάνει τα πρώτα του βήματα στη μικρογραφία του σχολικού πλαισίου.
Παρασκευή, 07 Μαρτίου 2014 14:30

Η Ευχετική στο Παιδί και τους Ενήλικες

Γράφτηκε από την

'Κάνε μια ευχή!'

Από μικρό κοριτσάκι θυμάμαι τον εαυτό μου να μεγαλώνει σε ένα περιβάλλον γεμάτο με ευχές. Στην οικογένειά μου, εννοώ! Εκεί, όπου όλα απορροφώνται σα σφουγγάρι και τα καλά και τα άσχημα. Εκεί όπου υπάρχουν οι ρίζες, τα θεμέλια για να χτιστεί το οικοδόμημα της ζωής του κάθενός μας.

Η Άννα Καπράλου μιλά στο Πινάκιο για το πως θα προστατεύσουμε τα παιδιά μας από τον αχανή χώρο του διαδικτύου. Ποιες είναι οι μακροχρόνιες συνέπειες του ηλεκτρονικού εθισμού; Πως αντιμετωπίζονται και πως προλαμβάνονται;

Του Λευτέρη Χ. Θεοδωρακόπουλου

Τρίτη, 04 Φεβρουαρίου 2014 14:01

Ένα Άρθρο για Όλους...

Γράφτηκε από την

ΑΧΤΙΔΑ ΦΩΤΟΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΧΝΙΑ

  Μες στην τρέλα των καιρών μας, μες στην αναμπουμπούλα και την αναστάτωση, που προκαλείται από την οικονομική δυσπραγία και που επεκτείνεται ως την ψυχική και σωματική μας υγεία, υπάρχει μια αχτίδα φωτός… ένα φως στο τούνελ της ζωής κι αυτό είναι ο Θεός ή Βούδας ή Αλλάχ ή τελοσπάντων, όπως θέλετε πείτε το!

Τα βρέφη έρχονται στον κόσμο με ελάχιστη εμπειρία της ομιλίας της γλώσσας.Κι όμως, γεννιούνται με μια στοιχειώδη ικανότητα να συναλλάσονται με το περιβάλλον τους.Είναι σε θέση να αντιλαμβάνονται αντικείμενα,συμπεριλαμβανομένων και των ανθρώπων, αν και τείνουν να εστιάζουν σ’ ένα μέρος μόνο του ερεθίσματος. Είναι ευαίσθητα στους ήχους της ανθρώπινης ομιλίας και γρήγορα αναπτύσσουν προτίμηση για τον ήχο της φωνής της μητέρας.Μέσα σ’ένα χρόνο και χωρίς συστηματική εκπαίδευση, παράγουν ήχους που μοιάζουν με ομιλία και ,έως το τέλος του πρώτου έτους, είναι σε θέση να παράγουν τρείς ή τέσσερις λέξεις. 

 
Η  τέχνη έχει μόνο θετικό πρόσημο
Η Τέχνη, ως γέννημα της ανθρώπινης προσπάθειας για δημιουργία, χωράει οποιαδήποτε μορφή έκφρασης η οποία φέρει μήνυμα και  δύναται να εκφραστεί.  Αντιλαμβάνεται την ύπαρξη και τα παράγωγά της μόνο με θετικό πρόσημο. Το μείον και το  δεν , δεν ορίζονται. Δεν υπάρχει μη- τέχνη και δεν υπάρχει περιοχή της τέχνης που να είναι λάθος. Άτεχνη, σε υβριδικό στάδιο ή σε διαδικασία εξέλιξης ναι.  Αλλά αυτό σημαίνει πως το δημιουργικό ταξίδι έχει ήδη ξεκινήσει αλλά δεν έχει φτάσει ακόμα στο απόγειο της ολοκλήρωσής του. Δεν υπάρχει τέχνη που δεν πρέπει να γίνει. Το δικαίωμα της έκφρασης είναι πάντα πιο δυνατό από το δικαίωμα της υπεράσπισης μια αισθητικής επιλογής ή μιας άλλης. Επομένως, οποιαδήποτε δημιουργική παραγωγή και έκφραση έχει πάντα θετικό πρόσημο.

  file8831296040573

Τι ονομάζουμε "κρίσιμη περίοδο";

Κρίσιμη περίοδος ονομάζουμε το διάστημα εκείνο όπου υπάρχει περίπτωση να συμβεί κάποιο γεγονός το οποίο θα δημιουργήσει ένα είδος αλλαγής. Η περίοδος που ονομάζεται κρίσιμη είναι αυτή που ξεκινάει στην αρχή της ζωής ενός οργανισμού, έχοντας πιο μεγάλη ευαισθησία σε εξωτερικά ερεθίσματα. Και επηρεασμένο από τα συγκεκριμένα περιβαλλοντικά ερεθίσματα αναπτύσσεται με συγκεκριμένους τρόπους λόγο των εμπειριών που συνέβησαν το ίδιο χρονικό διάστημα. Υπάρχει περίπτωση όμως ο οργανισμός αυτός να δεχτεί αρνητικά ερεθίσματα και φτωχά , οπότε πιθανόν είναι ο οργανισμός να έχει δύσκολη ανάπτυξη συγκεκριμένων λειτουργιών για την υπόλοιπη ζωή του όπως π.χ. η γλώσσα..

Βρίσκεστε εδώ: Home ΑΡΘΡΑ