ΕΔΡΑ e-learning

Επιστημονικά Άρθρα

Επιστημονικά Άρθρα (63)

Σε αυτή την κατηγορία ο επισκέπτης μπορεί να περιηγηθεί σε άρθρα επιστημονικά και ενημερωτικά σχετικά με το ΠΑΙΔΙ, τις ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ και γενικά την ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ στις μικρές ηλικίες!

Δευτέρα, 01 Ιουλίου 2013 14:16

Θεραπευτικές Προσεγγίσεις για τον Αυτισμό

Γράφτηκε από την

          Ως απόρροια πολύχρονων ερευνών θεωρείται δεδομένο, ότι η προσαρμογή του παιδιού με αυτισμό στην κοινωνία βελτιώνεται, μέσω της ειδικής αγωγής και των συμπεριφοριστικών παρεμβάσεων. (Καραντάνος, 2000) Ωστόσο πρέπει να καταστεί σαφές πως ο «αυτισμός» δε θεραπεύεται, αλλά βελτιώνεται μέσω εκμάθησης δεξιοτήτων. (Καλύβα, 2005, Frith, 1992)

Βασικές Κατηγορίες Ενσωμάτωσης

Σε γενικές γραμμές διαπιστώνουμε τρεις βασικές κατηγορίες ενσωμάτωσης (Δελλασούδας, 2005, τ.Α΄, Πολυχρονοπούλου, 2003):

·         Χωροταξική ή τοπική ενσωμάτωση (locational): συνίσταται στην απλή συνύπαρξη στον ίδιο χώρο των παιδιών με ειδικές ανάγκες και δυνατότητες με τα υπόλοιπα παιδιά, μέσα στο συνηθισμένο σχολείο και που αποτελεί τη χαμηλότερη βαθμίδα ενσωμάτωσης, καθώς δεν υπάρχουν ούτε συνδιδασκαλία των παιδιών, ούτε κοινές δραστηριότητες που να επιτρέπουν τη μεταξύ τους επικοινωνία και αλληλεπίδραση.

Δευτέρα, 01 Ιουλίου 2013 13:56

Μια Ματιά στην Νοητική Υστέρηση

Γράφτηκε από την

Η νοητική καθυστέρηση αποτελεί την πιο πολυμελετημένη, αλλά και ταυτόχρονα την πιο πολύπαθη διαταραχή. Πρόκειται για την πιο ανομοιογενή ομάδα ως προς την αιτιολογία, το δείκτη νοημοσύνης, την κοινωνική προσαρμογή, την ύπαρξη και άλλων συνοδών προβλημάτων κ.ο.κ.

Προτού ασχοληθούμε με τη διαφοροποιημένη γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού που πάσχει από Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή, θα ήταν σκόπιμο να αναφερθούμε με συντομία στους μηχανισμούς γλωσσικής ανάπτυξης του φυσιολογικού παιδιού.

 Ορισμός και Γενικά χαρακτηριστικά Διάχυτων Αναπτυξιακών Διαταραχών

Ο όρος «διάχυτη διαταραχή της ανάπτυξης», σύμφωνα με το Διαγνωστικό -  Στατιστικό Εγχειρίδιο της Αμερικάνικής Ψυχιατρικής Εταιρείας (DSM-IV) και το σύστημα της Διεθνούς Ταξινόμησης των Νόσων, είναι ένας όρος που έχει ως στόχο να καλύψει παιδιά και ενηλίκους με σοβαρές δυσκολίες στην ανάπτυξη, ιδιαίτερα στις κοινωνικές δεξιότητες και στην επικοινωνία, και οι οποίες δεν είναι εκφράσεις μιας γενικευμένης καθυστέρησης (Τσιάντης, 2001).

Δευτέρα, 01 Ιουλίου 2013 13:14

Οδηγός για τον Τραυλισμό

Γράφτηκε από την

Ορισμός

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, ο τραυλισμός είναι μία διαταραχή στο ρυθμό της ομιλίας, κατά την οποία το άτομο γνωρίζει ακριβώς τι θέλει να πει, αλλά εκείνη τη στιγμή, δεν είναι σε θέση να το πει, εξαιτίας μιας ακούσιας επαναληπτικής επιμήκυνσης ή παύσης ενός φθόγγου.

Η δυσλεξία χωρίζεται σε δύο μεγάλες κατηγορίες:

            «Ένα πλήρες πρόγραμμα αποκατάστασης καταρτίζεται βάσει του γνωσιακού προφίλ του δυσλεξικού παιδιού, και στοχεύει όχι μόνο στη διδασκαλία της ανάγνωσης και της ορθογραφίας της γλώσσας, αλλά και στην αποκατάσταση των μειονεξιών σε όλους τους τομείς που αυτές εκδηλώνονται, καθώς και στην καλλιέργεια των ικανοτήτων. Η αναγνωσιακή και ορθογραφική ικανότητα φαίνεται ότι είναι το συνθετικό αποτέλεσμα της συμμετοχής πολλών ικανοτήτων στη διαδικασία της επεξεργασίας του γραπτού λόγου. Έτσι, φροντίζοντας την ανάπτυξη όλων αυτών, βοηθάμε ουσιαστικά και κατά συνέπεια και στην απόκτηση της ικανότητας για γραφή και ανάγνωση.

Τετάρτη, 29 Μαΐου 2013 15:28

Οδηγός για την παιδική κακοποίηση

Γράφτηκε από την

Σε αυτό τον οδηγό θα ενημερωθείτε για τα κυριότερα θέματα που αφορούν την παιδική κακοποίηση. Συγγραφέας Κατερίνα Κωνσταντίνου

ΠΩΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΕΧΕΙ ΚΑΚΟΠΟΙΗΘΕΙ;

ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΚΟΠΟΙΗΘΕΙ;

ΓΙΑΤΙ ΚΑΚΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ;

Οι ανάγκες και τα προβλήματα των γονέων ποικίλουν ανάλογα τη μορφή του οικογενειακού συστήματος. Η κοινωνική και οικονομική κατάσταση της οικογένειας, η προσωπικότητα των γονέων και οι μεταξύ τους σχέσεις, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του παιδιού, οι προσδοκίες που είχαν οι γονείς από το παιδί και η ικανότητα τους να τις προσαρμόσουν με τρόπο ρεαλιστικό στα σημερινά δεδομένα, ο τρόπος ζωής και η γενικής τους φιλοσοφία είναι κάποιοι από τους παράγοντες που επηρεάζουν την παρούσα κατάσταση και τα προβλήματα που τυχόν υπάρχουν στην κάθε οικογένεια (Κρουσταλλάκης, 2003).

Στήριξη γονέων: Η στήριξη αυτή περιλαμβάνει την παροχή πληροφοριών, τη βοήθεια και υποστήριξη για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν, μέσω της μελέτης των στάσεων, διαθέσεων και συναισθημάτων της οικογένειας (Πολυχρονοπούλου, 2003). Κρίνεται απαραίτητη η επίλυση των δικών τους προβλημάτων και συναισθημάτων, με απώτερο στόχο να συμβάλουν όσο το δυνατόν καλύτερα στην θεραπεία και εκπαίδευση του παιδιού τους (Γενά, 2002). Γενικός στόχος κάθε συμβουλευτικής παρέμβασης είναι να βοηθηθεί το παιδί, να οδηγηθεί στην αυτονομία και την ανεξαρτησία και να καταφέρουν οι γονείς να τα καταστήσουν υπεύθυνα και ικανά άτομα (Τζουριάδου, 1995).

Τα τελευταία χρόνια ,ιδιαίτερα εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, αυξάνονται ολοένα και περισσότερο οι απαιτήσεις της καθημερινότητας. Στην προσπάθεια όλων μας να ανταποκριθούμε όσο το δυνατόν καλύτερα στα νέα δεδομένα, δεν είναι λίγες οι φορές που τραυματίζουμε την ψυχή μας. Η κατάθλιψη είναι ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα υγείας στο δυτικό κόσμο. Πολλοί τη χαρακτηρίζουν σαν τη “μάστιγα της σύγχρονης εποχής” Ποια είναι τα συμπτώματα όμως; Υπάρχει τρόπος να βοηθήσουμε τον εαυτό μας;

Σελίδα 4 από 4
Βρίσκεστε εδώ: Home ΑΡΘΡΑ