ΕΔΡΑ e-learning

Επιστημονικά Άρθρα

Επιστημονικά Άρθρα (67)

Σε αυτή την κατηγορία ο επισκέπτης μπορεί να περιηγηθεί σε άρθρα επιστημονικά και ενημερωτικά σχετικά με το ΠΑΙΔΙ, τις ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ και γενικά την ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ στις μικρές ηλικίες!

Ορισμός Δυσορθογραφίας

Η δυσορθογραφία είναι μια δυσκολία που βασανίζει ένα μεγάλο αριθμό παιδιών αλλά και τους γονείς αυτών. Αποτελεί ειδική διαταραχή της μάθησης της ορθογραφίας αλλά και των κανόνων που την διέπουν. Παρουσιάζεται σε παιδιά εξαιτίας των πολλών ορθογραφικών λαθών που κάνουν. Κάποιες φορές εμφανίζεται μαζί με την δυσλεξία αλλά μπορεί να υπάρχει και χωρίς αυτή.

Πέμπτη, 06 Νοεμβρίου 2014 14:23

Το Παιχνίδι σαν Θεραπευτικό Μέσο

Γράφτηκε από την

Το παιχνίδι αναμφίβολα παίζει τεράστιο ρόλο στην ανάπτυξη του παιδιού. Είναι η αρχή της αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον του, η ανάπτυξη των ενδιαφερόντων του και η μάθηση δεξιοτήτων που θα συμβάλουν στην μετέπειτα επιτυχή έκβαση των σχολικών δραστηριοτήτων.

Μέσα από το παιχνίδι τα παιδιά επικοινωνούν με τον κόσμο. Έρχονται σε επαφή με νέες υφές και υλικά, σχετίζονται με άλλα άτομα (συνομηλίκους και μη), αναπτύσσουν την λεπτή και την αδρή κίνηση, γνωρίζουν να ακολουθούν κανόνες , να παίζουν ρόλους και να εκφράζουν συναισθήματα.

Τα χαρακτηριστικά του παιχνιδιού αλλάζουν ανάλογα με την ηλικία αλλά και από παιδί σε παιδί.

 Η Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής είναι μια διαταραχή που τη συναντάμε όλο και πιο συχνά στα παιδιά μας. Αξίζει να σημειωθεί  ότι η διάγνωση γίνεται από μια διεπιστημονική ομάδα και για να είναι έγκυρη θα πρέπει να έχει πραγματοποιηθεί σε κάποιο δημόσιο φορέα. (ΚΕΔΔΥ, δημόσια νοσοκομεία, Κέντρα Ψυχικής Υγείας). Κάποιες φορές σε συνεργασία με τον παιδοψυχίατρο μπορεί να χορηγηθεί και φαρμακευτική αγωγή για να κατευνάσει τα συμπτώματα και ιδιαίτερα την παρορμητικότητα, το κυριαρχικό παιχνίδι,  τη διακοπή και τη μεταπήδηση από τη μια δραστηριότητα στην άλλη. Η φαρμακοθεραπεία είναι εξατομικευμένη, δεν δίνεται ευφόρου ζωής και πρέπει να υπάρξει συνδυασμός με άλλες θεραπείες για να είναι αποτελεσματική.

Πέμπτη, 06 Νοεμβρίου 2014 14:12

Το Αριστερό μου Χέρι

Γράφτηκε από την

Αφορά το 10% του συνολικού πληθυσμού και λίγα χρόνια πριν ανακαλύφθηκε το «υπαίτιο» γονίδιο με την ονομασία LRRTM1. Αυτά και μόνο μπορεί να δείχνουν την εικόνα ενός «διαφορετικού» παιδιού. Όμως  η αριστεροχειρία δεν είναι ελάττωμα και η πίεση στο παιδί να χρησιμοποιεί το δεξί του χέρι, μόνο προβλήματα μπορεί να προκαλέσει.  Πιθανώς να υπάρξουν δυσκολίες όταν το παιδί μπει στο στάδιο της προγραφής και αργότερα της γραφής. Ωστόσο υπάρχουν προσαρμογές και τεχνικές που θα βοηθήσουν το παιδί να μάθει να γράφει σε έναν κόσμο που δημιουργήθηκε για δεξιόχειρες.

Η  μετάβαση από το ασφαλές περιβάλλον του σπιτιού στο νηπιαγωγείο και μετέπειτα στο σχολείο αποτελεί μια κρίσιμη καμπή στη ζωή κάθε ανθρώπου καθώς το παιδί καλείται να αποκτήσει νέους ρόλους (π.χ.μαθητή, φίλου) και νέες δεξιότητες (κοινωνικές, μαθησιακές, γνωστικές).  Ένα σημαντικό εκπαιδευτικό μέλημα κατά την προσχολική και σχολική περίοδο των παιδιών  αποτελεί η διδασκαλία και εκμάθηση της ανάγνωσης, η οποία αποτελεί μια σύνθετη λειτουργική διαδικασία με εμπλεκόμενες νευροφυσιολογικές συνιστώσες. Για να επιτευχθεί και να ενισχυθεί η  αναγνωστική δεξιότητα (παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες και μη) προτείνεται η φωνολογική μέθοδος διδασκαλίας, η οποία έχει ερευνητικά αποδειχθεί  αποτελεσματική(Harrison, 2004):

Πέμπτη, 06 Νοεμβρίου 2014 13:46

Τιμωρία ή Συνέπεια ;

Γράφτηκε από την

            Ο τρόπος χειρισμού της συμπεριφοράς των παιδιών αποτελεί ένα σημαντικό πρόβλημα για πολλούς γονείς. Υπάρχουν συμπεριφορές έντασης και θυμού οι οποίες αναμένονται σε κάποιες ηλικίες, καθώς το παιδί απομακρύνεται από τους σημαίνοντες άλλους σε μία προσπάθεια να ανακαλύψει τον εαυτό του (Erikson, 1963) και άλλες που είναι χειριστικά δείγματα προσέλκυσης της προσοχής (Pronin- Fromberg, 2000˙Κοντοπούλου, 2007). Στην προσπάθεια επίλυσης των προβλημάτων που δημιουργούνται από αυτές, οι γονείς τις περισσότερες φορές καταφεύγουν σην υιοθέτηση τρόπων που αντί να βοηθούν, εντείνουν την αρνητική κατάσταση.

Έχει το παιδί μου μαθησιακές δυσκολίες;Μια ερώτηση – «εφιάλτης» που ταλανίζει στην εποχή μας πολλούς γονείς και τους δημιουργεί μια χιονοστιβάδα αρνητικών συναισθημάτων,άγχους,ακύρωσης της προσωπικότητας και της προσφοράς  τους.Ξεκινώντας τη διερεύνηση αυτού του πολύπλοκου μονοπατιού που ονομάζεται «Μαθησιακές Δυσκολίες», αξίζει να αναφέρουμε πως το φαινόμενο δεν ειναι καινούργιο.Και στο παρελθόν κάποια παιδιά, ανεξάρτητα από το κοινωνικό-οικονομικό επίπεδο, καταγωγή, γλώσσα ή θρησκεία, παρουσίαζαν δυσκολίες στην προφορική γλώσσα, στην ανάγνωση, στη γραφή, στην κατανόηση, παρόλο που σε άλλους τομείς ήταν πολύ έξυπνα και ίσως εξυπνότερα από παιδιά που δεν αντιμετώπιζαν τέτοιου είδους δυσκολίες.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ, Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ, ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥΣ.

Οι μαθησιακές δυσκολίες απασχολούν ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών. Τα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών εστιάζεται συχνά στις δυσκολίες μάθησης που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πολλές φορές αυτοί οι μαθητές χαρακτηρίζονται ως “τεμπέληδες” και ¨αδιάφοροι”. Οι γονείς είναι εκνευρισμένοι αφού τα παιδιά δεν δείχνουν σημαντικές προσπάθειες στις μαθητικές τους υποχρεώσεις και ασχολούνται συνεχώς με τον υπολογιστή ή τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Αυτή η αντίδρασή τους είναι συνέπεια της αδυναμίας που νιώθουν να ανταποκριθούν στις καθημερινές σχολικές τους εργασίες. Οι εργασίες αυτές και τα βιβλία απαιτούν προσοχή, κατανόηση και πολλές πληροφορίες που πρέπει να δοθούν με συγκεκριμένο τρόπο. Αντιθέτως τα ηλεκτρονικά παιχνίδια δεν έχουν πολλές απαιτήσεις και το σπουδαιότερο είναι ότι νιώθουν ικανοποίηση, αφού επιβραβεύονται μέσω των νικών τους, κάτι που δεν συμβαίνει με τα μαθήματά τους καθημερινά. Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι μέρος της φύσης μας και αποτελούν τη μοναδικότητα με την οποία αντιλαμβανόμαστε και μαθαίνουμε τον κόσμο γύρω μας. Για αυτό το λόγο, τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με σχολικό ρατσισμό.

Πέμπτη, 06 Νοεμβρίου 2014 11:22

TEΑCCH & Σχολικό Περιβάλλον

Γράφτηκε από την

Τί είναι το TEΑCCH

ToTEACCHTrainingandeducationofAutisticandRelatedCommunicationHandicappedChildren) είναι ένας πρόγραμμα ειδικής εκπαίδευσης που διαμορφώνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες του αυτιστικού παιδιού και βασίζεται σε γενικές καθοδηγητικές γραμμές.

Η μέθοδος TEACCH βοηθά το παιδί να κατανοήσει τι δραστηριότητες που θα κάνει κατά τη διάρκεια της ημέρας. Το πρόγραμμα έχει διαφορετική μορφή ανάλογα με το παιδί και τις δυνατότητές του και είναι αυστηρά εξατομικευμένο.

Πέμπτη, 11 Σεπτεμβρίου 2014 12:22

Μαμά, μπαμπά, κουδούνι...!

Γράφτηκε από την
Της Σωτηρίας Αγγέλη, Κοινωνική Λειτουργός, Υπεύθυνη του Ψυχοπαιδαγωγικού Κέντρου «ΠΝΟΗ» του Κοινωνικού Φορέa Κ.Σ.Δ.Ε.Ο. «ΕΔΡΑ» σε συνεργασία με τον Δήμο Χαϊδαρίου

Σε λίγες ώρες, το πρώτο κουδούνι θα χτυπήσει για τα μικρά σας αγγελούδια.

Η είσοδος του παιδιού στον παιδικό σταθμό ή στο σχολείο είναι από τις πιο σημαντικές στιγμές της οικογένειας. Το παιδί σας, για πρώτη φορά θα έρθει σ’ επαφή μ’ ένα νέο κοινωνικό περιβάλλον με νέα πρόσωπα, νέους φίλους, νέους κανόνες. Πρώτη λοιπόν επαφή για το παιδί που αφήνει το ασφαλές και προστατευτικό οικογενειακό του περιβάλλον, για να κάνει τα πρώτα του βήματα στη μικρογραφία του σχολικού πλαισίου.
Παρασκευή, 07 Μαρτίου 2014 14:30

Η Ευχετική στο Παιδί και τους Ενήλικες

Γράφτηκε από την

'Κάνε μια ευχή!'

Από μικρό κοριτσάκι θυμάμαι τον εαυτό μου να μεγαλώνει σε ένα περιβάλλον γεμάτο με ευχές. Στην οικογένειά μου, εννοώ! Εκεί, όπου όλα απορροφώνται σα σφουγγάρι και τα καλά και τα άσχημα. Εκεί όπου υπάρχουν οι ρίζες, τα θεμέλια για να χτιστεί το οικοδόμημα της ζωής του κάθενός μας.

Η Άννα Καπράλου μιλά στο Πινάκιο για το πως θα προστατεύσουμε τα παιδιά μας από τον αχανή χώρο του διαδικτύου. Ποιες είναι οι μακροχρόνιες συνέπειες του ηλεκτρονικού εθισμού; Πως αντιμετωπίζονται και πως προλαμβάνονται;

Του Λευτέρη Χ. Θεοδωρακόπουλου

Βρίσκεστε εδώ: Home ΑΡΘΡΑ